Honlapkészítés, felújítás

Honlapkészítés Honlapkészítés Rausch Richárd

Ha ezt a cikket végigolvasod, akkor megtudhatod, hogy mit csinálok meg mindenképp egy ( Joomla ) honlap elkészítése előtt. Több, mint 10 év tapasztalat alapján!

Ha kihagyod, fontos alaplépések maradhatnak ki a saját internetes jelenlétedben!

Honlapkészítés a mai digitális világ alap elvárása, de vajon mindent megtettél, hogy megtaláljanak az ügyfeleid és leendő ügyfeleid?! Honlapkészítés előtt ezeket a lépéseket beszélem át ügyfeleimmel, hiszen ezekre a tapasztalatokra neked is szükséged van.

Honlapkészítés első lépései előtti lépések, avagy a közösségi média hatalma

Az internetes jelenlétnek nem az egyetlen módja a honlapkészítés. Valójában vannak honlapkészítés előtti kötelező közösségi média elemek is. Ezeket minden vállalkozásnak nagyon ajánlott lépések.

Google Cégem szolgáltatás

Biztosan találkoztál már Google keresési oldalak elején térképpel, ahol a helyi vállalkozásokat listázta ki a kereső.

google cégem keresés

Ha rajta vagy, akkor sok arra járó új ügyfeled lehet! A törzsvendégek sem fognak elfelejteni, ha ránéznek a térképre!

Ha nem vagy beregisztrálva, sokan elmehetnek melletted!

Te is láthatod, hogy mekkora előnyt jelent ez egy helyi vállalkozásnak. Mobilon azonnal hívhatjuk és akár oda is navigálhatunk az üzlethez. Amennyiben üzletünk van, ez egy kötelező elem. Az ügyfelek azonnal értékelhetik is a szolgáltatást, erre telefonunk gyakran fel is kér, ehhez elég egy fotót készíteni a helyszínen. Minél több és jobb az értékelésünk, annál szívesebben listáz minket a Google Cégem is.
Tehát elengedhetetlen az ügyfelek elégedettsége, amit manapság mindenütt szívesen fejeznek ki a emberek, főleg, ha elégedetlenek. Ezért nem árt a pozitív értékelésekre is motiválnod őket.

Facebook oldal, közvetlen kapcsolat a vevőkkel

Magyarországon a legnépszerűbb közösségi média a Facebook. Ismerek olyanokat, akik kizárólag a Facebookon keresnek. Őket se veszítsd el, mint lehetséges vásárlókat.

facebook oldal

Ezen a felületen mindenki hozzászólhat, kérdezhet. Érdemes a közvetlen visszajelzést kihasználni, hiszen sokszor nem csak kritikát, dicséretet, de ötleteket is kaphatunk ügyfeleinktől. Növelhetjük elkötelezettségüket. Bebizonyíthatjuk ügyfeleinknek, hogy szakértők vagyunk a szakmánkban. A közérthetőség elvárás. Kerüljük az érthetetlen szakzsargont.

Instagram, képes hangulatkeltés

A fiatalok körében népszerű, ha a célcsoportunk a tizenévesek, akkor kötelező darab.

instagram

Természetesen az újabb és újabb közösségi oldalak jelenhetnek meg, és ezek akár elérhetik a fenti lista népszerűségét is, ezért mindig nyitottnak kell lenned más kommunikációs formákra is.

Honlapkészítés 1. lépés, konkurencia felmérés, kulcsszókutatás

Egy honlap célja általában az új vevők szerzése, ehhez viszont meg kell találniuk az oldalt a leendő ügyfeleidnek. Ráadásul azoknak, akik a te szolgáltatásaid vagy termékeid iránt érdeklődnek.

Hogyan tudjuk meg, hogy az ügyfeleink milyen kulcsszavakra keresnek az interneten?!

Amikor egy kifejezésre keresel, akkor a Google fel szokott ajánlani a lap alján kapcsolódó kereséseket. Ezek hasznosak lehetnek neked is, hiszen a javaslatokat végigböngészve megtalálhatod a neked megfelelő kulcsszavakat is.

Google kapcsolódó keresés 

Ennél pontosabb eredményt ad a Google AdWords kulcsszótervezője, ehhez csak egy aktív kampánnyal kell rendelkezned. Ez az igazi segítség, mert megmutatja neked, hogy ebben a témában milyen szavakra keresnek az emberek. Az is előny, hogy fizetett hírdetéssel azonnal látgatókat terelhetsz a honlapodra. A keresőoptimalizáláshoz is megkapod a megfelelő kulcsszavakat. Márcsak a megfelelő tartalmat kell elkészítened hozzá.

Ha a megfelelő kulcsszavakra van optimalizálva az oldalad, akkor az ügyfelek találnak meg, nem a konkurencia. Így vásárlóid lesznek!

Ha csak a szakértők által érthető szavakra optimalizálod az oldalad, akkor csak a szakmai konkurencia fog megismerni, akik csak ritkán lesznek vásárlóid! 

Honlapkészítés 2. lépés, minőségi tartalom készítés

A honlapodra látogatók érdeklődnek szolgáltatásaid iránt, szeretnének veled megismerkedni. Szeretnének benned megbízni, hogy ne kelljen tovább keresniük az interneten. Ez olyan, mint az internetes társkeresés, ha jól sikerül egy életre szól.

Ezért nem mindegy, hogy hogyan mutatkozol be, nézzük milyennek kell lennie a tartalmaidnak:

  • Rendszerezd érthetően a tartalmaidat
  • Ki kell derüljön, hogy érted a szakmád
  • Közérthetően kell fogalmaz
  • Ne csak a szakmai nyelvet használd, mint az orvosok a latint
  • Legyenek referenciáid
  • Legyenek ajánlásaid
  • Segíts az ügyfeleidnek megérteni mire van szükségük
  • Légy jó barát, akitől kérdezhetnek
  • Építsd folyamatosan a bizalmukat, hiszen valakiből csak lassan lesz vevő
  • Folyamatosan reagálj a szakmád legújabb változásaira

Ha ezeket betartod, akkor friss érdekes weboldalad lesz, amit szeretni fognak a látogatók és a Google is!

Ha elhanyagolod, akkor a te oldalad is egy lesz a honlapok közül, ami az internet rejtett és nem látogatott szegmensében pihen!

Honlapkészítés 3. lépés, válassz jól kinézetet!

A honlap kinézetének tükröznie kell, hogy a céged mit képvisel. A színnek és a betűtípusoknak is képviselnie kell a céged árképzését és minőségét.

Ez egy külön szakma, amihez tehetség és tanulás is szükséges, de ne aggódj, nem mindig kell a legdrágább grafikust és arculattervezők megbíznod, van amikor elég kiválasztani azt a sablont, ami tetszik neked.

A sablonok ( Joomla esetén template) lehetnek ingyenesek, vagy fizetősek és készíthetek neked egyedi sablont grafikai terv alapján is.

A letölthető sablonok akár fizetős, akár ingyenes, mindkettőben találhatsz a keresőoptimalizáláshoz ( SEO -hoz ) jó és kevésbé jó sablonokat, néha kártékony programot tartalmazót is.

Ezért nagyon fontos, hogy szakértővel válaszd ki, hogy melyik sablont fogod használni a honlapodhoz!

Jó választás esetén nem csak a kinézete lesz szép a honlapodnak, de könnyebben tudod optimalizálni is!

Rossz választás esetén a szép honlapod nehezen optimalizálható, még rosszabb esetben vírusos lesz!

Honlapkészítés 4. lépés,  tedd biztonságossá honlapodat!

Bármilyen rendszert is használsz, annak lesznek biztonsági hibái. Ha te készítetted, lehet, hogy soha nem találod meg, még akkor sem, ha feltörték a honlapodat.

Ha valamilyen CMS használsz (például : Joomla, Wordpress), akkor ezeket a biztonsági hibákat hamar megtalálják a fejlesztők, tesztelők, vagy rossz esetben a hekkerek. Jó hír viszont, hogy gyorsan szoktak hibajavítást kiadni hozzájuk. Ezért fontos, hogy minden biztonsági frissítést a lehető leggyorsabban telepítsd!

Biztonságod érdekében további kiegészítőkre is szükséged lesz, ezt úgy képzeld el, mint a Windows 10 operációs rendszerhez telepítenél egy tűzfalat és egy vírusirtót. Ezek a kiegészítők legtöbbje fizetős, már a jobb fajta, darabja évi akár 20-30 000 Ft is kerülhetnek. Összesen akár a 100 000 Ft is elérhetik évente. Nálam ezeket egy jól megválasztott tárhelycsomagban, akár ingyen is megkaphatod!

Honlapkészítés 5. lépés, soha ne hanyagold el a honlapodat!

Amennyiben elkészült a honlapod, akkor se dőlj hátra és csak várd a vevőket!

Csak azt a honlapot látogatják az emberek és a Google is, amin mindig találnak újabb és újabb információkat és érdekességeket. Ennek legjobb módja, ha blogot írsz! Lehetőleg rendszeresen. Erre úgy gondolj, mint egy újságra, ami megjelenhet naponta, hetente, havonta is.

A rendszeresség a technikai karbantartásban is fontos! A trendek követése is fontos lehet az ügyfelek megtartásához!

Készítsd és karbantartsd magad, vagy bíz meg engem, de mindig legyél naprakész!

Rausch Richárd

PHP programozó, Joomla és Opencart fejlesztő vagyok. A Joomla 2005 óta a kedvenc CMS-em.

rausch.hu