Webáruház készítés

Webáruház készítés Webáruház készítés Rausch Richárd

Véleményem szerint, akkor jó egy webáruház, ha az automatikusan töltődik a már meglévő raktárnyilvántartóból.

Olyan bolt, ami mindig nyitva van. Nem csak kirakat, ahogy egy honlap, hanem 24 órás kiszolgálás ügyfeleidnek.

Vétek az online vásárlókedvű ügyfeleidet kizárni az értékesítésből. Nyiss egy új csatornát, vagy tedd működővé a már meglévőt.

 A webáruház készítés lépései

Webáruház készítés ajánlatkérés

A webáruház esetén már az ajánlatkéréskor érdemes feltenni a következő kérdéseket:

  • Mekkora bevételre van szükséged havonta?

  • Várhatóan egy vásárló mennyit hagy nálad vásárláskor?

  • A termékeket milyen módon fogod feltölteni?

    • A webáruházon belül egyenként

    • Excel táblázatból

    • Meglévő raktárnyilvántartóból

    • Meglévő számlázóból

  • A rendeléseket milyen módon akarod kezelni?

    • A webshopon belül egyenként

    • Raktárnyilvántartó szoftvernek átadva

    • Számlázónak átadva

    • Egyéb

  • Milyen szállítási módokat szeretnél?

    • Posta

    • Futár

    • Stb.

  • Milyen fizetési módokat szeretnél?

    • Utánvét

    • Bankkártya

    • PayPal

    • Stb.

Kéréseid és a fenti kérdésekre adott válaszaid alapján árajánlatot készítek neked.

Az ajánlat minden esetben több megvalósítási lehetőséget tartalmaz, ezek közül neked kell választanod.

Miután kiválasztottad a céljaidnak megfelelő ajánlatot, a munka elkezdése előtt 40% előleget kérek, mivel ilyenkor előre lefoglalod az időmet. Ezért ezekre az időpontokra már nem vállalhatok be más munkát.

Webáruház tervezés, üzleti stratégia kidolgozás

A webshop tervezés legfontosabb lépése, hogy kikalkuláljuk az ajánlatban , hogy mennyit lehet vele keresni, mekkora befektetéssel.

Ezek a kérdésekre kaphatsz válaszokat:

  • Mennyi látogatóra van szükséged a céljaid elérésére?

  • Mennyi vásárlóra van szükséged?

Tételezzük fel, hogy havi 2 000 000 Ft bevételt szeretnél. A vásárlók átlagosan 5 000 Ft hagynak nálad. Mivel 5 ezer forintokból kell összeraknod a 2 milliót, ehhez 400 vásárlóra van szükséged havonta. Mivel általában a látogatók 1-3% lesz vásárló, így 13 333 - 40 000 látogatóra van szükséged.

Piackutatás nélkül nem tudjuk megállapítani, hogy mennyire reális ez a te piacodon. Tehát elkerülhetetlen az online piackutatás. A piackutatás segít a menü és webshop struktúráját is kialakítani.

A technikai részek (összekapcsolás más programokkal, szállítási módok, fizetési módok) nagyon pontos részletekbe menő tervezése sem maradhat ki.

Webáruház, menütérkép elkészítése

A menütérkép a kereső szavaid és a termékkategóriákból alakítjuk ki, hogy a vásárlók és a Google is könnyen tudjon tájékozódni a webáruházadban. A vásárlónak és a Googlenek is meg kell érteni a webáruház felépítését, így csökkenthetjük a visszafordulások arányát.

Ez a lépés jól előkészíti a webáruház SEO kialakítását.

Grafikai tervezés, arculat kialakítás

Először a kialakult struktúrához a legfisebb irányzathoz és használhatósághoz igazított gyors tervet készítek neked. Ezt szokták drótváznak is nevezni. Erre építjük fel közösen a honlapod arculatát, ami tükrözi az általad előállított vagy forgalmazott termékek és szolgáltatások minőségét és árszínvonalát.

A vásárlók már első látásra eldöntik a webáruházad alapján, hogy milyen minőségű és árú termékeid lehetnek.

Ha egy luxust sugárzó webáruházban az árak nagyon olcsóak, akkor arra fognak gondolni, hogy ez valami átvágás. Esetleg meg sem nézik, mert nekik az úgy is nagyon drága.

Ha egy nagyon egyszerű webáruházban akarsz luxus termékeket árulni, akkor a vásárlók drágának fogják találni a termékeidet. Rosszabb esetben hamisítványnak gondolják.

Ezért is érdemes időt szánni a grafikai tervezésre.

Opencart sablon készítés

Első sorban Opencart webáruházzal dolgozom. Vannak helyzetek, amikor nem használhatunk Opencartot. Ilyenkor akár teljesen egyéni webáruházat is bekonfigurálok, vagy elkészítek.

A grafikai terveket átültetem a kiválasztott Webáruházra.

Tartalom megírás, képek videók elkészítése, feltöltés

A webáruház elkészítése előtt a termékleírásoknak és képeknek is rendelkezésemre kell állnia. Ez lehet szinte bármilyen formátumban.

  • Excel táblázatból

  • Meglévő raktárnyilvántartóból

  • Meglévő számlázóból

  • Vagy feltöltheted a webáruházon keresztül manuálisan is

Ennek módjától nagyban függhet a webáruház készítés ára. A raktárnyilvántartók és számlázók általában alkalmasak webáruházzal való kapcsolattartásra. Ezek lehetnek egyszerűbbek és bonyolultak, néhány esetben pedig lehetetlenek.

Opencart modulok telepítése, konfigurálása

Amennyiben a webáruház kialakításához nem elegendőek az Opencart alapfunkciói és elérhető hozzá Opencart kiegészítő, akkor szükséges megfelelő kiegészítőket kiválasztanunk. Kiválasztás után telepítem és beállítom. Némely kiegészítő (modul, template) nem ingyenes ezek árát az ajánlat nem tartalmazza.

Opencart programozás

Sok esetben nem sikerül megfelelő kiegészítőt (modul, template) találni. Ilyen esetben pontos leírás alapján elkészítem a kiegészítőt. Ennek az előnye, hogy nem kell alkalmazkodni a meglévő programokhoz, hanem saját elképzelésednek legjobban megfelelő kinézet és funkció áll így rendelkezésedre.

Opencart SEO, keresőoptimalizálás

Már a tervezésnél figyelembe vesszük a keresőbarát kialakítást. A menü szerkezet kialakítása is ennek tükrében alakítjuk ki. Ez csak az első lépes, amit minden webáruházzal megcsinálok, amit én készítettem. Ez legtöbb esetben nem elég ahhoz, hogy a Google keresési lista elejére kerüljünk. Mivel ahhoz gyakran sok hónapos munkára van szükség. Nem egy esetben, a konkurencia harc miatt, folyamatosan munkát jelent. Erre is van lehetőség külön szerződés keretében.

Webáruház tesztelés, átadás

Bármennyire is körültekintőek vagyunk, akkor is szükséges egy teljes körű tesztelés. Ekkor a webáruház minden funkcióját kipróbáljuk és értékeljük. Az értékelés utáni esetleges javítások ismételt tesztelést igényelnek. Ez addig végezzük, amíg a webáruház átadható állapotba nem kerül.

Webáruház publikálás, élesítés

Sikeres tesztek után a webáruházat elérhetővé tesszük a nagyközönség előtt. Kisebb hibák még ilyenkor is adódhatnak, ezeket is javítjuk.

Webáruház karbantartás, támogatás

A webáruházadnak folyamatos karbantartásra van szüksége. Nem csak a tartalmat, de biztonsági okok miatt a rendszert is frissíteni, védeni kell, akár a számítógépünket a vírusok ellen.

Richárd Rausch

PHP programozó, Joomla és Opencart fejlesztő vagyok. A Joomla 2005 óta a kedvenc CMS-em.

Webhely: rausch.hu